czwartek, 14 stycznia 2016

Absolutnie obłędny deser owsiano-czekoladowy

Zrobiłam coś, co zmiotło mnie z krzesła. Niesamowity i prosty deser, który ma ogromną ilość zalet. Jest:
-Bardzo smaczny
-Wegański
-Prosty
-Bezglutenowy
-Bez laktozy
-Bez cukru
-Bez jajek
- I nie są to kostii lodu ;)
 A do tego można go łatwo przerobić na dowolną inną wersję.

Dietetyczny deser fot. ProjektuJemy Zdrowie


A oto przepis:

Składniki:
Masa czekoladowa:
Tabliczka czekolady min. 90% kakao
1 duża łyżka oleju kokosowego (lub tradycyjnego masła jeżeli ktoś nie jest weganem)
2 łyżki słodziwa (ja używam ksylitolu ale zostawiam tu pewną ddowolność, nie polecam białego cukru)
3 łyżki mleka owsianego (może być też migdałowe, kokosowe lub jakie Wam do głowy przyjdzie :) )

Galaretka:
0,5 l mleka owsianego (lub inne adekwatnie jak wyżej)
1 łyżeczka agaru (lub 2 łyżeczki żelatyny)
Garść sezamu
Ksylitol (lub inna słodkość)

Polecam dodanie również laski wanilii do gotowania :)

U mnie wystąpiła również posypka z ekspandowanego amarantusa.

Wykonanie:
Mleko gotujemy z sezamem i ksylitolem (i z wanilią opcjonalnie). Po zagotowaniu i zdjęciu z kuchenki mleka, rozpuszczamy w nim substancję żelującą. Zostawiamy je do przestygnięcia.
W kąpieli wodnej rozpuszczamy skladniki masy czekoladowej i dobrze je mieszamy aby nie było grudek. Zostawiamy masę do lekkiego przestygnięcia.
Masa czekoladowa powinna być gęsta ale powinna też powoli spływać po łyżce.Masy w dowolnej kolejności wlewamy do foremek. Polecam pomiędzy wlewaniem kolejnych warstw wstawienie foremek do lodówki.

Wegański deser fot. ProjektuJemy Zdrowie

Czekolada z mleczną galaretką fot. ProjektuJemy Zdrowie


Smacznego!

P.S. Deser można w dowolny sposób modyfikować np. dodając bakalie.

7 komentarzy:

  1. Wyglądają obłędnie smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam akurat świeżo zrobione mleko kokosowe, ksylitol mam zawsze, pozostaje kupić czekoladę:) Jednak dla mnie 90% jest niejadalne, za gorzkie i za tłuste. Zostanę przy 75:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj te 90% mają lepszy skład. Dlatego ja do tej czekolady dodaję olej kokosowy i ksylitol - robi się idealna :)

      Usuń
  3. Wyglądają obłędnie! Aż dziwne, że są tak zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń