czwartek, 6 października 2016

Dietetyczny deser migdałowy z chia

Moja miłość do słodyczy chyba nigdy nie zgaśnie. Z racji tego, że już nie chcę wyglądać jak ziemniak (z moją cerą to nawet czasem jak batat - przynajmniej choć trochę szlachetniej ;)) i moja dieta staje się coraz zdrowsza (porzucenie zbędnych "pociążowych" kilogramów będzie miłym "skutkiem ubocznym" poprawy zdrowia), desery też wypada "uzdrowić". A oto jeden z nich:

(pod spodem zamieściłam wartości odżywcze deseru)



Składniki (na 6 porcji):
pół litra mleka (może być roślinne, najlepiej migdałowe)
50 g migdałów w płatkach
5 łyżek ksylitolu
6 łyżek nasion chia
4 łyżeczki żelatyny (z agarem też można zrobić)
pół szklanki wody

opcjonalnie:
garść ulubionych bakalii (u mnie to orzechy laskowe, o. nerkowca, rodzynki i żurawina)
ulubiony zdrowy dżem (ja użyłam jagodowej frużeliny z ksylitolem)

Wykonanie:
Mleko gotujemy z migdałami. Dodajemy 3 łyżki ksylitolu i wyłączamy gaz pod garnkiem. Rozpuszczamy żelatynę, przelewamy do foremek i odstawiamy do ostygnięcia. W misce zalewamy chia z resztą ksylitolu i bakaliami.

Jak galaretka się zetnie, nakładamy ją na talerz wraz z dodatkami i zajadamy ze smakiem :)

Smacznego!


Wartości odżywcze jednej porcji (z bakaliami, bez uwzględnienia dżemu):
kcal 247
białko 10 g
tłuszcze 13 g
   nasycone 2 g
   jednonienasycone 7 g
   wielonienasycone 4 g
węglowodany 30 g
błonnik 5 g
wit. C 2 mg
wit. E 4 mg
wit. PP 1 mg
cynk 1 mg
fosfor 163 mg
magnez 82 mg
potas 189 mg
selen 6 µg
sód 39 mg
wapń 189 mg
żelazo 2 mg



2 komentarze: