środa, 2 września 2015

Najlepsze babeczki z nektarynką

Miałam dziś napisać post merytoryczny ale muszę się z Wami podzielić przepisem, który był eksperymentem, a wyszło wspaniale. To chyba najlepsze babeczki jakiw ostatnio robiłam. Są wilgotne, miękkie, słodkie (od ksylitolu), a do tego bezglutenowe. Pyyycha:) P.S. A do tego wypróbowałam foremki, które dostałam na urodziny :) - DZIĘKUJĘ! :)

Pyszne babeczki fot. ProjektujemyZdrowie


Składniki:

2 jajka
3/4 szklanki mąki z amarantusa
1/3 szklanki mąki orzechowej
1/4 szklanki ksylitolu (można użyć też miodu)
2/3 szklanki oleju
1/2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
1/4 szklanki wody
3 łyżki płatków owsianych
2 łyżki śmietany (nie obowiązkowo)
1 duża nektarynka lub 1,5 średniej (pokrojone w kostkę)


Wykonanie:
W misce roztrzepujemy jajka. Dodajemy ksylitol i olej i dalej mieszamy. Po uzyskaniu jednolitej emulsji dodajemy mąki i proszek do pieczenia. Mieszamy i następnie dodajemy resztę składników. Teraz wystarczy ciasto przełożyć łyżką do foremek i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na około 25 minut.

Najpyszniejsze babeczki bezglutenowe w piekarniku fot. ProjektuJemyZdrowie

Omnomnomnom...


Rada: ciasto powinno być gęste ale nie twarde.

Rada 2: jeżeli chcesz uniknąć zakalca to zadbaj aby wszystkie składniki były w tej samej temperaturze.

Smacznego :)

7 komentarzy:

  1. na pewno wypróbuję :) tylko mam pytanie czy moge zamiast kaszy jaglanej dać na przyklad mąkę owsianą albo więcej amarantusa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że bardziej odpowiednie będzie oddanie więcej amarantusa :)

      Usuń
  2. Pierwsze słyszę o mące orzechowej.... Co to jest??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są to wysuszone i zmielone orzechy ziemne :) Polecam bardzo :)

      Usuń
  3. Nektarynka to mój ulubiony owoc. Przepysznie to wygląda. :)
    Świetne foremki.

    Pozdrawiam,
    Birginsen

    OdpowiedzUsuń
  4. Prezentują się świetnie ale ja obecnie mam przerwę od słodyczy więc przepis poczeka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda przepis zawiera ksylitol, nie biały cukier, ale na "odwyku" od słodyczy polecam takie rozwiązanie: http://www.projektujemyzdrowie.pl/2015/09/fit-pralinki.html

      Usuń