czwartek, 22 września 2016

Pęczak z warzywami - fit obiad

Dziś szybka piłka - jakiś czas temu pytałam Was na moim fanpage (jak ktoś jeszcze nie śledzi, to zapraszam tutaj), czy chcecie przepis na obiad, który zajadaliśmy całą rodziną.  Potrawa jest zdrowa, tania i szybka i nadaje się również dla dziecka. Ponieważ zakończyłam już blogowy urlop macierzyński przedstawiam owy pyszny i szybki przepis:

Fit obiad: pęczak z brokułem na parze :) fot. ProjektuJemy Zdrowie


Na końcu znajdziecie rozpisane skladniki odżywcze dania :)

Składniki (na 3 porcje):
1 szklanka suchej kaszy pęczak
1/2 brokuła
75 g roszponki (pół opakowania)
100 g łososia wędzonego (eko lub pacyficznego)
3 spore pomidory
Oliwa z oliwek (Ok. 3 łyżki)
Sól, koperek, bazylia, pieprz ziołowy

Wykonanie:
Kaszę gotujemy w osolonej wodzie (2 szklanki wody na szklankę kaszy). Warto wodę posolić na sam koniec gotowania, wtedy można posolić mniej.
Brokuła dzielimy na różyczki i gotujemy na parze. Ja gotuję od razu całego, ponieważ jest on świetną przekąską na później (a z sosem czosnkowym... Mmmmm pycha).
Pomidory myjemy i kroimy w kostkę.
Wykładamy wszystkie składniki na talerz, polewamy oliwą i posypujemy przyprawami dla smaku. Mojemu dziecku dodałam też sos czosnkowy, który uwielbia :)

A tak znika obiad w metodzie BLW :) fot. ProjektuJemy Zdrowie


Składniki odżywcze (w jednej porcji):
Białko 16 g
Tłuszcze 14 g
 w tym:
   nasycone 3 g
   jednonienasycone 8 g
   wielonienasycone 2 g
Węglowodany 52 g
Błonnik 7 g
Kwas foliowy 159 ug
Wit. C 99 mg
Wit. D 4 ug
Wit. E 4 mg
Wit. PP 4 mg
Cynk 1 mg
Fosfor 166 mg
Magnez 40 mg
Potas 803 mg
Wapń 58 mg
Żelazo 2 mg

Smacznego!


3 komentarze:

  1. Łosoś eko lub pacyficzny? Czyli rozumiem, że ten norweski coś nie bardzo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Norweski jest często hodowany w tragiczny sposób (pasza naszpikowana chemią i antybiotykami, coś jak hodowla kurczaków).

      Usuń
  2. Dzieki za pysznosci bardzo smaczne!!!Pozdrawiam Pania

    OdpowiedzUsuń