piątek, 21 lipca 2017

Najlepszy wegański deser z chia!

Znudziły mi się desery z chia na bazie mleka, śmietany, jogurtu itp. W lodówce znalazłam arbuza i postanowiłam go wykorzystać. Powstał wspaniały, odświeżający deser, który zachwycił nas wszystkich. Polecam!





Składniki:
arbuz (najlepiej bezpestkowy)
chia
mango
opcjonalnie: bakalie i inne owoce

Arbuza obieramy, wrzucamy do miski i blendujemy. (Ja użyłam 1/2 mini arbuza, co starczyło na około 4 porcje) Dodajemy nasiona chia. Tutaj w zależności od tego, jaką konsystencję chcemy uzyskać, dodajemy ich więcej lub mniej. Ja dodałam mniej więcej 1/5 objętości arbuza. Wkładamy arbuza z chia do lodówki na kilka godzin (najtrudniej jest wytrwać i tego nie zjeść wcześniej, dlatego najlepiej jest to zrobić wieczorem i iść spać ;) ). W drugiej misce blendujemy mango. Deser wykładamy warstwowo do naczyń. Możemy dodać do tego dowolne bakalie czy inne owoce. Moim zdaniem jednak arbuz i mango tak świetnie się komponują, że nie potrzebują wielu dodatków. :)

P.S. Arbuz z chia daje niesamowity efekt hmm.. Braki chia? Trochę jakbyście jedli figę. ;)

P. P. S. Ktoś tu mi podjadał ;)


A jaką Wy najbardziej lubicie wersję tego deseru? :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz