czwartek, 12 maja 2016

[Projektujemy szczęście] Jak przechowywać zdjęcia? Top 4

Uwielbiam kolekcjonować wspomnienia, a zdjęcia są fantastyczną formą ich uwieczniania. Odkąd urodziła się nasza córeczka mam absolutną potrzebę fotografowania wręcz każdej chwili. Przedstawiam moje top 4 w przechowywaniu zdjęć, aby cieszyły nas na dłużej :)




Miejsce 4
Przechowywanie cyfrowe


Wcześniej większość moich zdjęć była w postaci tylko i wyłącznie cyfrowej. Ta forma przechowywania ma swoje wady i zalety. Dużą zaletą jest fakt, iż cyfrowo możemy zapisać ogromne ilości zdjęć i (w zależności od nośnika), nie zajmą nam one dużo miejsca w domu. Nośniki możemy nosić ze sobą i dzielić się zdjęciami z innymi lub też przesyłać je elektronicznie. Nie polecam trzymania zdjęć na komputerze, ponieważ doświadczenie nauczyło mnie, że komputery łatwo się psują i można utracić całe tony fantastycznych zdjęć. Polecam zdjęcia zgrać na płyty, dysk przenośny lub do chmury.

Zalety:
- wymaga mało miejsca w domu
- można się łatwo dzielić zdjęciami z rodziną i znajomymi
- duża pojemność nośników
Wady:
- aby mieć dostęp do zdjęć, trzeba użyć urządzenia elektronicznego (komputer, tablet, itp)
- nośniki łatwo się psują i można szybko stracić cała bibliotekę zdjęć



Miejsce 3
Albumy na zdjęcia z kieszonkami


Warto wywoływać zdjęcia. Te chwile spędzone z rodziną, kiedy wspólnie się ogląda zdjęcia są bezcenne. Ja uwielbiam i baaardzo polecam. Tradycyjne albumy z kieszonkami pozwalają na posegregowanie wywołanych zdjęć i ułatwiają ich przeglądanie. Jednak nie możemy tutaj ułożyć zdjęć jak chcemy, tylko wszystkie równiutko w kieszonki. Mamy też ograniczenie w rozmiarze zdjęć - wszystkie zdjęcia w albumie mają taką samą wielkość.

Zalety:
- łatwe przeglądanie zdjęć
- segregacja zdjęć
- czasem możliwość podpisywania zdjęć
Wady:
- albumy zajmują sporo miejsca w domu
- mała kreatywność (wszystkie zdjęcia równo, bez ozdobników, ten sam rozmiar)



Miejsce 2
Albumy do wklejania zdjęć


Albumy te pozwalają na dowolne dobranie zdjęć i wklejanie ich w dowolny sposób. Można zastosować wiele ozdobników i dać się ponieść fantazji. Niestety dużą wadą tych albumów jest ich czaso- i pracochłonność. Jednak efekt jest warty zachodu.

Zalety:
- łatwe przeglądanie
- rozwój kreatywności
- duże walory wizualne
- wiele możliwości (dowolny rozmiar i rozmieszczenie zdjęć, wiele dostępnych ozdobników)
Wady
- zajmują sporo miejsca w domu
- metoda czasochłonna i pracochłonna



Miejsce 1
Fotoksiążki


Absolutnie uwielbiam i ubóstwiam ta formę przechowywania zdjęć. Można dać się ponieść fantazji, a jednocześnie stworzenie takiej fotoksiążki nie zajmuje wiele czasu. Są bardzo ciekawe wizualnie, a jednocześnie nie zajmują dużo miejsca w domu, bo można w nich umieścić całe mnóstwo zdjęć. Jest to również fantastyczna forma prezentu dla najbliższych :)



Poznałam wiele różnych firm, które drukują fotoksiążki. W ostatnich dniach poznałam jednak firmę, którą mogę Wam polecić z ręką na sercu. Jest to Saal Digital Polska. Otrzymałam możliwość przetestowania usług Saal Digital i jestem absolutnie zachwycona. Nigdy nie polecam niczego, co budzi moje zastrzeżenia lub po prostu mi się nie podoba.

Fotoksiażkę robi się samemu w programie, który można ściągnąć za darmo tutaj. Możemy wykorzystać sporą bazę gotowych szablonów i tylko powstawiać zdjęcia lub samemu powstawiać odpowiednie elementy na puste strony. Bardzo spodobało mi się, że każdy szablon można tez w dowolny sposób modyfikować. Moim zdaniem powinna być tylko trochę większa biblioteka szablonów dziecięcych, ale na szczęście wszystko można modyfikować. Ja należę do osób, które lubią robić wszystko po swojemu, więc stworzenie zupełnie indywidualnej 50-stronicowej fotoksiążki z około 450-cioma zdjęciami zajęło mi kilka godzin.

Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie czas realizacji zlecenia. Projekt do zamówienia wysłałam o godzinie 5.30, a już o 15 tego samego dnia otrzymałam informację, że książka została wysłana. Bardzo podoba mi się również system śledzenia zamówienia. Każdy etap tworzenia oraz wysyłki jest monitorowany na bieżąco i dzięki temu nie musiałam przechodzić na strony kurierów i wyszukiwać przesyłki, bo wszystko miałam w jednym miejscu.

Teraz najważniejsze: Jakość. Napisałam to przez duże "J", ponieważ razem ze wszystkimi, którym już zdążyłam pokazać ten piękny album zgodnym chórem stwierdziliśmy, że jest to najlepsza fotoksiążka w mojej kolekcji. Papier jest gruby i nie zostają na nim ślady palców (każdy, kto ma małe dziecko mocno doceni ten fakt). Okładce i jakości wydruku również nie mam nic do zarzucenia.

Podsumowując: do mojej kolekcji na pewno dołączy więcej fotoksiążek z Saal Digital Polska.

Zalety:
- ogromne możliwości (kolorystyka, dodatki, wielkość książki oraz zdjęć, a także ich ułożenie)
- szybki proces tworzenia
- łatwe przeglądanie
- zajmuje mało miejsca w domu
- świetny pomysł na prezent
- absolutną zaletą fotoksiążki od Saal Digital jest brak kodu kreskowego z tyłu produktu (większość tego typu produktów niestety go ma i trzeba dodatkowo płacić za jego usunięcie)
Wady:
- cena (chociaż biorąc pod uwagę jakość, to cena jest jak najbardziej adekwatna i polecam skorzystać z rabatu 75 zł na pierwsze zamówienie - szczegóły na stronie, rabat ważny do 31.05)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz