piątek, 24 listopada 2017

Jak znaleźć czas? [ProZdro Lifestyle]

Nie masz na nic czasu? Czujesz, jakby życie przelewało Ci się pomiędzy palcami? Wszystko odkładasz na później? Chcesz zacząć jeść i żyć zdrowo? Czy ja mam na to receptę? - Przeczytaj :)


Czy ja mam czas? A czy ktokolwiek ma czas w dzisiejszym świecie? To takie czasu, że czasu mało ;) - odpowiadasz sobie pewnie na to pytanie. A ja zapytam inaczej: czy można mieć czas? Czy to jest coś, co można posiadać? Z czasu można korzystać. A to, jak z niego skorzystamy zależy tylko od nas. Modne frazesy, co? Ja teraz, korzystając z weny piszę ten tekst. Jednocześnie przed chwilą zrobiłam sobie przerwę na kontemplację zagrody dla konika, którą dziś z klocków zrobiła nasza córka. Pierwszy raz zrobiła bramę i sama złożyła budowlę na planie prostokąta. (Można by rzec "jak ten czas szybko leci przy dzieciach" ;P) Czy można się wzruszyć na widok kilku połączonych ze sobą klocków? Można, a ja jestem mistrzem wzruszania się w wielu hmmm... niekonwencjonalnych momentach (im wyższy stopień pozytywnych emocji dookoła, tym bardziej ja zalewam się łzami).  Myślę, że można by nagrać niejedną komedię na ten temat ;). Wracając do tematu: Jeżeli zamiast pracować, zajmuję się inną rzeczą, to czy tracę czas? Jeżeli czasu nie posiadam, to i nie mogę go stracić. Proste! Mogę go wykorzystać na różne sposoby. A jak znaleźć czas? Przeanalizuj sobie to, co robisz, a znajdziesz w tym czas. Dla mnie ostatnie kilka minut było wspaniałym czasem poświęconym na wzruszenie i kontemplację. Teraz zaś czas wykorzystuję na przekazanie swoich rozkmin Tobie. Czy mogłabym ten czas wykorzystać inaczej? Oczywiście. A czy lepiej? Tego nie wiem. A ponieważ już masło w tym wywodzie staje się bardziej maślane niż to, które mam w maselniczce (chociaż ostatnio masło jest w cenie, to może jeszcze trochę "porozkminiam"? ;) ), to przejdę do meritum: Wykorzystuj czas najlepiej, jak potrafisz i rób rzeczy, które są dla Ciebie ważne. I doceniaj chwile, które możesz przeżyć. :)

Wtedy znajdziesz ogromne pokłady czasu do wykorzystania :)



2 komentarze:

  1. Planowanie i dobra organizacja to klucz do sukcesu, żeby z tego czasu wycisnąć co się da! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! Trzeba tylko pamiętać, że czasem "danie sobie na luz", to niekoniecznie strata tego czasu :)

      Usuń