środa, 28 lutego 2018

Szybka i zdrowa przekąska z buraków na 2 sposoby

Impreza? Wizyta teściowej? (Pozdrawiam ;) ) Ochota na coś, ale nie za bardzo wiesz co? Oto banalny przepis na bardzo efektowną, zdrową i szybką przekąskę buraczano - serową. Pod przepisem znajduje się rozpiska kcal, i wartości odżywczych dania:




Składniki (na 4 porcje):

200 g delikatnie podgotowanych, startych buraków (dobrze jest mieć zapas takowych w słoikach ;) )
300 g serka kanapkowego
przyprawy: papryka słodka wędzona, sól, czosnek, pieprz ziołowy
opcjonalnie: kiełki buraka, roszponka, chipsy z marchewki (lub buraka ;) )

Wykonanie:
Serek mieszamy z przyprawami. Buraki i serek nakładamy do naczyń naprzemiennie i dekorujemy roszponką i kiełkami buraka, dodając jeszcze więcej witamin i minerałów :)
Smacznego!




W drugiej wersji buraki były tarte na grubych oczkach, a jako dodatki posłużyły chipsy z marchewki raz prażona cebula. Obie wersje polecam :)




Składniki odżywcze (w 1 porcji bez dodatków):
kcal 111
białko 7 g
tłuszcze 6,38 g
węglowodany 5,9 g



2 komentarze:

  1. Dzięki za inspirację! Tak buraka jeszcze nie miałam okazji próbować. Ale nowość :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem największą fanką buraków w tej części globu. Serio, nie ma dla mnie buraka, którego bym jakoś nie wykorzystała. Ostatnio robilam chipsy, wczesniej marynowałam w occie balsamicznym i dawałam do sałatki... A jak jeszcze poczytałam że buraki są antynowotworowe, to już w ogóle raj. Mam spore obciążenie genetyczne, na stronie są nawet testy do kupienia, ale jeszcze się nie przemogłam. Wierzę że jak będę jadła określone produkty (buraki <3) to się uchronię i zachowam zdrowie tak długo, jak bede mogła. Pozwolę sobie zapisać twój przepis, jeśli pozwolisz i w weekend wypróbuje. Buziaczki!

    OdpowiedzUsuń