niedziela, 17 lipca 2016

Dwuskładnikowe lody bananowe

Lubię proste przepisy. Banalnie proste uwielbiam! Wy też? To się świetnie składa, bo mam dla Was bajecznie prosty przepis na lody: wegańskie, bez laktozy, bez dodatku cukru, bez glutenu i nie są to kostki zamrożonej wody ;)



Składniki:

- Zamrożone banany (około 1 na osobę)
- Kakao (w ilości dowolnej, ja na 1 banana daję "na oko" 1 łyżkę kakao)

Wykonanie:
Banany bez skórki blendujemy z kakao i już! :) Im bardziej zblendujemy, tym bardziej będą jednolite. Ja jednak lubię takie marmurkowe :)



Jak mrozić banany?



Cierpię na niedomiar czasu, więc nie chce mi się bawić w obieranie i krojenie przed mrożeniem skoro opracowałam świetną metodę na obieranie ich po zamrożeniu. Banany do zamrażarki wrzucam całe. Zazwyczaj mam jakiegoś w podorędziu, bo te lody po pierwsze uwielbiam, a po drugie fantastycznie "gaszą" zgagę w ciąży.
Po zamrożeniu odcinam nożem czubek i pod ciepłą wodą obieram banana. Zajmuje to dosłownie chwilkę, a skórka pięknie odchodzi. :)

Wartości odżywcze:
W 1 porcji jest około 90-100 kcal, mnóstwo potasu (aż ok. 500 mg na porcję!), a do tego fosfor (ok. 100 mg), magnez (ok. 90-100 mg), witamina A, C i kwas foliowy. Deser zawiera sporo węglowodanów (ok. 30 g) lecz jest on znacznie bardziej odżywczy niż wszelkie sklepowe lody. Deser zawiera także: białko (ok. 2,5 g), błonnik (ok. 7 g), tłuszcz (niecałe 2 g).
Wartości podane wyżej mogą się różnić w zależności od wielkości banana i sposobu jego uprawy.

Jak je podrasować? W następnym poście domowy fit deser z lodami bananowymi w roli głównej :)

 


 

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam lody i banany, dla mnie to wiec przepis idealny😉

    OdpowiedzUsuń
  2. próbowałam kiedyś robić,ale jestem beztalencie totalne :D no żeby nie zrobić lodów z banana ?>?!?!! Trzeba mieć ten dryg :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj ponownie :) Zblenduj już zamrożone. Konsystencja powinna wyjść super :)

      Usuń
  3. Uwielbiam lody bananowe, choć odkryłam je chyba dopiero miesiąc temu :D Wersję z kakao robię tak mocną, że jest prawie czarna. Polecam także wersję kokosową (trzeba wcześniej schłodzić puszkę mleczka kokosowego a następnie ubić z bananani tylko tę "tłustą" warstwę mleczka) i chałwową (z tahini).

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam ostatnio ze świeżego banana i masła orzechowego - wyszły obłędnie! :)

    OdpowiedzUsuń